Vanliga frågor

Här försöker vi besvara dom vanligaste frågorna vi får. Använd gärna formuläret till höger om det finns något ni undrar över.

Generellt

Du kan navigera till vår kontaktsida för komplett adress samt kontaktuppgifter för att ringa eller maila oss samt öppettider för samtliga butiker.

Vi har skapat en sida där du kan se alla åtgärder vi tar på grund av Covid-19.
Klicka här för att komma dit.

Vi har skapat en sida där du kan se precis hur vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR och dataskyddsförordningen.
Klicka här för att komma dit.

Det finns många sätt ni kan lämna synpunkter till oss på. Det går bra att kontakta oss, lämna en recension på Google, TripAdvisor eller på några av våra sociala medier. Vi tar tacksamt emot alla former av feedback.

Bokningar

Du kan antingen navigera till en av våra produktsidor och göra en online bokning eller så går det även bra att skicka in ett mail på det ni önskar att boka så försöker vi hjälpa er. Det går även bra att kontakta oss under processen för att få hjälp med online bokningen.

Vi erbjuder fri upphämtning av cykeln i samtliga av våra butiker. Du hittar våra adresser här. Om cykeln önskas hämtas på annan plats går det bra att avtala detta med oss innan till en avgift.

Vi har skapat en sida där du kan se alla våra avbokningsregler. På grund av Covid-19 har vi just nu fri avbokning till minst 7 dagar innan datumet ni bokat till.

Mer information hittar du genom att klicka här.

Vi har skapat en sida där du kan se alla våra uthyrningsregler för cyklar och annat.

Mer information hittar du genom att klicka här.

Om du har köpt vår bagagetransport så hämtar vi upp bagaget efter klockan 10:00 och lämnar det innan klockan 16:00. Ibland kan trafiken göra att vi blir lite sena och det går alltid bra att ringa oss om något inte skulle vara i tid.

Om du har varit i en olycka och behöver akut hjälp, ring alltid 112 innan du kontaktar oss. När du har möjlighet, kontakta oss så att vi kan bestämma vad som är bäst för dig. Ibland måste du ta cykeln till en verkstad i närheten. Men i Malmö, Helsingborg och Halmstad finns det möjligheter att byta cykeln. Kontakta oss för mer information.

Om din hyrcykel blir stulen så är det viktigt att du direkt gör en polisanmälan. Detta är viktigt för ditt försäkringsbolag så att du kan få ersättning senare. 

Om cykeln blir stulen så debiterar vi värdet av cykeln som du sedan redovisar för ditt försäkringsbolag. Därefter kommer du ha en självriskkostnad som brukar ligga runt 1500kr. Det är alltså väldigt viktigt att du har en reseförsäkring eller hemförsäkring som täcker stölder av den här formen.

Vi kan dock säga att under dom senaste fem åren har vi haft nästintill 0 stölder på cykellederna och vi erbjuder alltid möjligheten att få med ett extra-lås vid behov.

”One-way” eller envägscykling är en av våra tjänster som vi erbjuder alla kunder som önskar hyra en cykel från en destination och lämna den på en annan. Detta är vanligt att göra på dom olika cykellederna som vi säljer paket på. Det vill säga att man betalar en transportavgift för att få lämna cykeln i Göteborg när man är klar med sin cykeltur. Vi samarbetar med en mängd olika hotell och det brukar vara vanligt att man lämnar cykeln på ett hotell i den orten man köper ”One-way” eller envägscykling till.

Fler frågor?

Något som vi glömt ta upp i listan? Kontakta oss nedan så försöker vi svara så fort som möjligt.

Behandlingen av dina personuppgifter hanteras enligt reglerna för GDPR och dataskyddsförordningen.

Klicka här för att få reda på hur vi hanterar dina uppgifter.